Nola Ibrahim's Blog !

Nola Ibrahim's Blog !

Wednesday, February 19, 2014

Tahun Baru, Semester Baru, Azam Baru



Bismillah ....
Assalamualaikum Wrb ...

Bak ibarat kata-kata pujangga :

"Berfikir sejenak, merenung masa lalu adalah permulaan yang baik untuk bertindak"

Dari situlah bermulanya permulaan yang baik untuk sesuatu yang baik. Asal nawaitu sudah ada, segalanya tidak dapat menjadi halangan bagi apa yang hendak dicapai dan diingini. Dan, segala yang berlaku pastinya ada hikmah tersendiri kan.

Setelah sekian lama aku tinggalkan ruang luahan ku ini, kini aku jelma kembali menagih pembacaan dan tempat luahan akan segala hal yang pernah berlaku, yang sedang berlaku atau yang bakal berlaku(Insha Allah).

Takdir dan nasib bukan ketentuan kita. Dan segala yang tertera dalam kisah hidup pasti ada pengajaran dan pembelajaran yang menjadikannya pengalaman hidup untuk masa kehadapan. "Biar hendak seribu daya, Tidak hendak seribu dalih." Begitulah seharusnya kehidupan.

Hehehehehehe ... Usai kata-kata pendahuluan.

Haiii YOU ALLS !!!!

Rindu sik sama kamek ?? (dalam bahasa sarawak means rindu tak dengan saya?) Haaaaa .... Sudah berjela bermadah helah yang panjang-panjang. Pastinya mendatangkan kepelikan sementara kan. Bukan maksud begitu pun tapi saja nak bagi kata-kata pendahuluan yang "gramatis" kowt ... Kowt laaaa ...

Ok ! First of all saya sihat ... Hehehehe .. Saja nak bagitahu saya alhamdulillah sihat. Bagi sesiapa yang doakan saya, saya ucap terima kasih sayang sebab doakan saya (walaupun tak kenal pun siapa orangnya)

Second thing, saya masih single (promote ka apa) hahahahaha ....

Third thing, Ermmm ... Semester baru nieh maksudnya zaman untuk menjadi student second year Faculty of Economics and Bussiness , Marketing Course, UNIMAS will be end. Huhuhuhu .. Quite sad although I know that would be happen anyway.

Keempatnya, I got new spirit on this new semester. Hahahaha ... Saya Nak KURUS !!! Itu pasti !! So, hari nie sahaja saya sudah jogging Tasik UNIMAS 2 round... Esok akan jogging lagi. Haaaaa ... Nampak tak effort nyer dekat mana.

Kelima, still berharap for my PRINCE CHARMING !!! ermmm ... Yup! Jodoh itu kerja Allah ... So, hanya mampu doa jela kan dari tidak langsung.

Keenam, tak tahu dah nak cakap dan taip apa .. Bhahahahaha ! Sekian ...


Saya NOLA IBRAHIM ... :D (Y)

Oh yaaa !! Saya giat sangat dengan teater sekarang nie .... Jiwa seni tidak boleh diabaikan !!



No comments:

Post a Comment