Nola Ibrahim's Blog !

Nola Ibrahim's Blog !

Sunday, May 12, 2013

Harta Bernilai



Assalamualaikum wrb.

Hari hari pastinya aku akan merenung dan menghadap benda ini sahaja.. Nak tau apakah itu??  Itu adalah LATTOP.. Kan ... Walaupun aku ini bukannya BLOGGER yang baik tapi benda menatang nie la yang aku dok meghadap hari hari sepanjang aku ada di UNIMAS ... NYAWAKU, HIDUPKU ... tak da lattop semua tak jadi ...

KENAPA LATTOP? BUKAN KAMERA ??

Yes !! Soalan bijak !! Kenapa lattop and not my beloved camera ?? Sebab hari hari yang akan ku bawa ke kelas ialah lattop and not my camera ... It is because I'm not a cinema student.. If yes I'm cinematography student memang sah sah la aku bawa tiap hari .. Tidak ku tinggal walau sedetik ... Walaupun mereka kata itu cuma buang tenaga dan masa dan kekuatan dan dan dan dan macam macam lagi laaa ... Huh !! Kan ...

Pemberian Mak !!

Yes !! Itu adalah pemberian mak saya ... Kenapa ?? Tak boleh ka mak kita yang hadiahkan ?? Mesti timbul pertanyaan kenapa tidak aku yang beli sendiri ?? Yes !! Sebab anda pun da tau da jawapannya kan ... Sebab tak mampulah jawabnya ... Senang ... Sebab itu pemberian orang jadi kenalah hargai. Memang betul orang cakap la bukan aku yang cakap bahawasanya pemberian orang itu cukup berharga ... But in my opinion pula, pemberian dari diri sendiri ke diri sendiri adalah lebih berharga. Cuba tanya pada diri sendiri la kan ... Ada tak sesuatu especially yang mahal dan yang kita beli dengan titik peluh kita sendiri ingin diberi pada orang lain?? Ada ?? Kalau ada dia memang mulia ... Tapi tipikalnya orang kita ialah mereka bukanlah jenis memberi kecuali diminta. Kan ... Diminta dulu baru menyedari yang kita perlu memberi. Kalau tidak kenapa boleh wujud kempen kempen menderma dan sebagainya .. Kan ...

Natijah ??

Just some opinion that I want to share ..


p/s : Mata pandang depan ...

No comments:

Post a Comment